Ponadto uczniowie będą mieli możliwość odbycia ciekawych praktyk zawodowych.
Z kolei absolwenci będą mieli możliwość kontynuowania nauki m.in. w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej.
Warto wspomnieć, że nasi uczniowie odnoszą już pierwsze sukcesy w konkursach branżowych. Bezkonkurencyjne było zwycięstwo Dominiki Morys w konkursie „Mam Zawód. Mam fantazję” w konkurencji Barista.
KWALIFIKACJE WYODRĘBNIONE W ZAWODZIE:
1. HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
2. HGT.06. Realizacja usług w recepcji
Zadania zawodowe
1. w zakresie kwalifikacji HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie:
a) utrzymywania czystości i porządku w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie,
b) przygotowywania i podawania śniadań,
c) organizowania usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie;
2. w zakresie kwalifikacji HGT.06. Realizacja usług w recepcji:
a) rezerwacji usług hotelarskich,
b) obsługi gości w recepcji.
Liczba tygodni przeznaczonych na realizację praktyk zawodowych: 8 tygodni (280 godz.).
Typowymi miejscami pracy technika hotelarstwa są obiekty bazy noclegowej takie jak: zakłady hotelarskie, ośrodki wypoczynkowe, zakłady uzdrowiskowe, pensjonaty, zajazdy, gocice, schroniska, kwatery prywatne i inne, a także współczesna baza ruchoma: promowa, żeglugowa, kolejowa, lotnicza, rotele, seatele, aguatele, flaytele i inne. Technik hotelarstwa może być również zatrudniony
w organach administracji samorządowej, zajmującymi się usługami hotelarskimi, a także w branżowych organizacjach i stowarzyszeniach. Ponadto może również prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług noclegowych.
Technik hotelarstwa jest zawodem o charakterze usługowym,dominującym typem relacji jest człowiek - człowiek, człowiek - dokument. W całym toku nauczania nauczyciele zwracają uwagę na kształcenie u uczniów umiejętnoci dotyczących prawidłowego zachowania, postawy, nawyków, sposobu
reagowania na życzenia klienta hotelowego oraz właściwą obsługę, odwołując się
stale do zasad etyki i kultury zawodowej.